מה חשוב להבין לפני שלוקחים הלוואה?

לא תמיד יש לנו את הכסף הנזיל להגשים את החלומות שלנו, לקנות את הדירה, הרכב, המטבח או לקדם את העסק שתמיד רצינו.

הלוואה היא אחת הדרכים המרכזיות שלנו לשם מימון הוצאה גדולה במיוחד כמו רכישת דירה או צורך מסוים כמו שיפוץ הבית, שדרוג הרכב או מטרות אחרת. כדי שנוכל לוודא שההלוואה שלקחנו היא המתאימה ביותר לצרכינו ושנעמוד בהחזריה, אלו הדברים שחשוב לבדוק:

דירוג האשראי – דירוג אשראי הוא מדד המאפשר להעריך את היכולת הפוטנציאלית להחזיר חוב או הלוואה. הדירוג מונפק על ידי לשכות האשראי הפועלות ברישיון ובפיקוח בנק ישראל, ועל סמך שקלול של מידע פיננסי מספקים ציון בין 1 ל-1000. ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, כך קיים פחות סיכון לאי-פירעון ההלוואה ולכן יש ביכולתו של הלווה לקבל את ההלוואה בתנאים טובים יותר.

אפליקציית קפטן קרדיט מאפשרת לכם לגלות את דירוג האשראי שלכם בצורה ברורה ונוחה, לקבל המלצות מותאמות אישית לשיפור ההתנהלות הפיננסית והדירוג עצמו ולקבל הצעות להלוואה התואמות את הדירוג שלכם. על בסיס המידע באפליקציה, תוכלו להבין את מצבכם, להתמקח ולחסוך כסף.

יכולת ההחזר  – בטרם נטילת ההלוואה, יש לבדוק את יכולת ההחזר החודשית שלכם ובהתאם לבחון את היקפה ומשך פריסתה. כדי להבין את הנושא באופן יסודי, חשוב להביא בחשבון את סכום ההלוואה הכולל (כלומר תוך חישוב כלל הריביות) וכן להתייחס לתרחישים אפשריים של שינויים בסביבת ריבית שעשויים לייקר את ההחזרים. הסתכלות והערכות מקיפה מבעוד מועד, תאפשר לקחת הלוואה בהיקף ובפריסה המתאימים יותר, תוך צמצום חשיפה לסיכונים ושינויים.

נותן האשראי – כולנו מקבלים מגוון רחב של הצעות להלוואה מדי יום ובכל פלטפורמה אפשרית. לנוכח ההיצע הרב, חשוב לבדוק כי הגוף ממנו נלווה את הכסף הוא אמין ומפוקח רגולטורית.

ריביות – בדקו את גובה הריבית האפקטיבית והאם מדובר בריבית קבועה או משתנה.

תנאי ההלוואה ומשתנים נוספים – בדקו את גמישות ההלוואה והאם למשל פירעון מוקדם של הלוואה כרוך בעמלה ואם כן מה גובהה. כמו כן בדקו האם יש תשלומים נלווים ללקיחת ההלוואה, ערבויות שצריכות לספק וכיצד הן משפיעות על העלויות של ההלוואה.

דילוג לתוכן