שמח מבדח ועל חשבונכם: הכירו את התחפושות הפיננסיות

לכבוד פורים, החליטו מומחי הקפטן להביא משלוח מנות מפתיע: התופעות הפיננסיות שמתחפשות לצעדים משתלמים – אבל בפועל הם בדיוק ההפך.

המינוס שלכם הוא בעצם הלוואה

לא תמיד מודעים לזה, אבל מינוס בחשבון העו"ש הוא למעשה הלוואה יקרה במיוחד: הריבית עליו יכולה להגיע ל-20%.
מסגרת עו"ש היא למעשה סכום כסף נוסף שהבנק מקצה לנו, בנוסף להכנסה שלנו בידיעה שנוכל לעמוד בהחזר שלו בבוא העת. אלא שבפועל, ברגע שאנחנו נכנסים למינוס ו"מנצלים" את הכסף הזה, אנחנו משלמים ריבית גבוהה במיוחד (את הגובה המדויק אפשר לראות באפליקציה, תחת הלשונית "שימוש במסגרת עו"ש").

מה עושים: חושבים מחוץ למסגרת
במידה ואין לכם מינוס ואתם רוצים להיות רגועים, אפשר להתייחס למסגרת העו"ש כ"כרית ביטחון" – כלומר סכום כסף שעומד לרשותכם במקרה חירום או בהול שמצריך הוצאה מיידית.
במידה ואתם כבר עכשיו במינוס מסוים, שווה לבנות תקציב ולתעדף הוצאות כדי להתאים אותן להכנסות ולסגור אותו בהדרגה. במקרה הזה, אפשר להתחיל בוובינר התקציב שערכנו לא מזמן.
במידה ואתם מתמודדים עם הוצאות גבוהות לאורך תקופה ממגוון סיבות, שווה לשקול בנוסף לתקציב גם נטילת הלוואה. במקרה הזה, שווה לבדוק מה הריבית ומה תהיה העלות הכוללת של ההלוואה לעומת המינוס. תוכלו לעשות את זה תחת קטגוריית "הלוואות" באפליקציה ולראות את ההצעות שתקבלו בהתאם לדירוג שלכם, להשוות ולבחור את המתאימה ביותר.

מחיקת נתונים היא בעצם נזק בלתי הפיך

אם יש לכם דירוג אשראי נמוך בטח כבר נתקלתם בכל מיני הבטחות לשיפור מהיר שלו באמצעות שירות שנקרא "מחיקת נתונים" , מחיקת נתונים היא תחפושת לתהליך מהיר ופשוט שכביכול יאפשר לנו לשוב לקבל אשראי. במציאות, הליך זהמסיר לחלוטין כל מידע מהיסטוריית האשראי במאגר של בנק ישראל בצורה בלתי הפיכה ,  ואז לנותני האשראי אין שום מידע עלינו, והם גם רואים שביצענו מחיקה. במילים פשוטות, הם מבינים שמנסים להסתיר כאן משהו ולכן , למרות הדירוג "תוקן" , יסרבו לתת אשראי

מה עושים: מתקנים מידע או בוחנים התנהלות פיננסית
תיקון מידע מתאים למקרים שבהם יש דיווח שגוי בנתונים שדווחו עלינו. כדי לתקן אותם ניתן לפנות לנותן האשראי עצמו ואם הדבר לא צולח, להגיש בקשה לתיקון מידע למאגר נתוני האשראי של בנק ישראל. את הבקשה יש להגיש עם טפסים, אסמכתאות ואישורים המעידים על הצורך בתיקון. לשם כך, אפשר להיעזר ביועצי הקפטן שמגישים מדי שנה מאות בקשות.
אפשרות נוספת היא לשנות את ההתנהלות הפיננסית. נתונים על מידע שלילי אי אפשר באמת להעלים אבל בהחלט אפשר לשנות. זה לא תהליך של יום או יומיים אבל בהדרגה אפשר לראות תוצאות, לבסס אמון ולחזור בהדרגה למעגל האשראי. גם כאן מומחי הקפטן יכולים לכוון, לעזר וללוות אתכם עם תוכנית מותאמת אישית.

דילוג לתוכן