בעלי משכנתא? יש הטבות שיכולות להקל עליכם

הריבית לא עוצרת, ובעקבותיה הכריזו הבנקים על הטבות שונות עבור בעלי משכנתאות שחשוב להכיר

העלאת הריבית האחרונה לא הפתיעה אף אחד בסביבה הפיננסית. למעשה, עוד בטרם פרסום ההחלטה הרשמית, החלו הבנקים לעדכן במהלכים שנועדו להקל או לכל הפחות למזער נזקים עבור נוטלי המשכנתאות.
סקרנו עבורכם את הצעדים וכדי ליישם אותם ולקבל את הפרטים המלאים, יש לפנות לבנק הרלוונטי.

בנק הפועלים – על פי הודעת הבנק, הוא יספוג למשך שנה את עליית הריבית של בנק ישראל ללקוחות קיימים שעשויים לגלות קושי בתשלום המשכנתא. הקריטריונים לקבלת ההטבה הם עבור בעלי משכנתא אחת בלבד, ששיעור המימון של הבנק גבוה מ60%, יתרת המשכנתא נמוכה מ-1.5 מיליון שקלים (נכון לאפריל 2023) ולא נרשמו פיגורים בהחזריה.

להודעה המלאה:

https://www.bankhapoalim.co.il/he/about/press-releases/news-21-05-23

בנק לאומי – לקוחות בעלי משכנתא בבנק יוכלו לקבל במידת הצורך הלוואה צמודת מדד וב-0% ריבית בסכום כולל של עד 6 חודשי החזר במסלול הפריים. ניתן יהיה להתחיל להחזיר את ההלוואה עד כשנה ממועד לקיחתה. על פי הדוגמה שהציגו בהודעת הבנק, אם ההחזר החודשי של המשכנתא עומד על 4,500 שקל ומתוכו כשליש במסלול הפריים – כלומר 1,500 שקל, ניתן לקבל הלוואה של עד 9,000 שקלים (כלומר 1,500 כפול 6) בתנאים אלו.

לכתבה בנושא:

https://www.ice.co.il/finance/news/article/963877

בנק מזרחי טפחות – מסלול גמיש להחזרת המשכנתא שבו לוח התשלומים נבנה מראש, בהתאמה אישית, לפני ביצוע ההלוואה. באפשרות הלקוחות לקבוע את גובה ההחזרים החודשיים בהתאם לצרכים וליכולות שלהם כיום ובעתיד.

לפרטים המלאים: https://www.mizrahi-tefahot.co.il/mortgages/takemortgagelib/mortgage-types/flexible-mortgage/

בנק דיסקונט – לקוחות בנק דיסקונט מאפשרים מספר מהלכים שעשויים להקל על הלקוחות כמו הקפאת תשלומי המשכנתא (עם או בלי הארכת תקופת ההלוואה וללא עמלות), הארכת תקופת ההלוואה במסלול הפריים והפחתת גובה ההחזר החודשי.

לפרטים המלאים: https://www.discountbank.co.il/DB/private/lp/mortgage_payments_benefits

דילוג לתוכן