הדירוג של השכן גבוה יותר? תלוי איפה אתם גרים ומה המזל שלכם

מאות אלפי משתמשים כבר הצטרפו לקפטן ומספקים לנו הצצה על נתוני האשראי של הציבור הישראלי. רמז: זה לא מה שחשבתם

אחרי שנים ארוכות בהן היה הסוד השמור של הבנקים, בקיץ האחרון הציבור הישראלי גילה את דירוג האשראי והתחיל להשתמש בו לשם שיפור מצבו הפיננסי. מאות אלפי ישראלים הורידו את אפליקציית קפטן קרדיט ואפשרו לנו לגלות איזה עיר היא שיאנית הדירוג, מי קבוצת הגיל עם הדירוג הכי גבוה יותר ואיזה מזל אסטרולוגי עקף את כולם בסיבוב.

נתחיל עם בשורות מעודדות: השוויון בין גברים לנשים, לפחות לפי הדירוג, כבר כאן ואין הבדלים מהותיים בדירוג של שני המינים. לאורך ההיסטוריה, נשים נהנו מדירוגים גבוהים יותר וזאת משום שהן נטו להתנהלות שמרנית וצרכו פחות אשראי.

עם זאת, בשנים האחרונות המגמה השתנתה והמעורבות הכספית של נשים הולכת וגדלה.

בנוגע לגיל, בנות ובני 75 ומעלה נהנים מדירוג אשראי הגבוה ביותר, אולם נתון ספציפי זה רחוק מלהעיד על התמונה כולה. ברוב המדינות בעולם, וארה"ב בפרט, דירוג האשראי עולה ככל שהגיל עולה. בישראל, לעומת זאת, דירוג האשראי של הצעירים (18-25) גבוה ובקבוצת הגיל הבאה (25-40) יורד. הסיבה לכך נעוצה במנטליות הישראלית ושגרת החיים הייחודית שלנו. המודעות לדירוג האשראי בארה"ב גבוהה כבר מגיל צעיר שכן עם סיום התיכון, הנוער האמריקאי יוצא מבתי ההורים ולוקח הלוואה למימון לימודיו. בישראל, צעירים לאחר השירות הצבאי לרוב נשארים לגור אצל הוריהם ומקבלים סיוע במימון הלימודים. כמו כן, "הכניסה" לשוק האשראי מבוצעת לרוב רק בגילאים מאוחרים יותר, ובסמוך לרכישת דירה באמצעות משכנתא.

מבחינת גיאוגרפיה, דווקא הערים הגדולות נותרו מחוץ לעשירייה. את הטבלה מובילה גבעת שמואל ואחריה גבעתיים, קדימה-צורן, קרית אונו, שוהם, מכבים רעות, כפר סבא, רמת גן, גני תקוה ויקנעם עלית. תל אביב מחוץ לעשירייה הראשונה במקום ה-13, חיפה במקום ה-34, באר שבע מדורגת במקום ה-44 ואילו ירושלים מדורגת במקום ה-47.

ולסיום, נראה שהשריון של הסרטנים מסייע להם גם בהדיפת סיכוני האשראי. בנות ובני מזל סרטן הם המזל עם הדירוג הגבוה ביותר ואחריהם, תאומים ושור. בתחתית הטבלה בני מזלות קשת בתולה ואריה.

דילוג לתוכן