דווקא עכשיו: נקודות האור הקטנות שמחכות לכם בשנה החדשה

את זה שהמצב הפיננסי מאתגר במיוחד אתם כבר יודעים, אבל בתוך כל הקושי אתרנו כמה הטבות שנכנסות לתוקף בשנה האזרחית החדשה ואולי יוכלו קצת להקל.
Captain Credit
Captain Credit

אופטימיות היא מצרך מבוקש במיוחד בימים אלו, ובפרט בהקשר הכלכלי. קשה לחמוק מהכותרות על הכבדה נוספת ביוקר המחייה, לשמוע על עלויות ההובלה הימיות שיתגלגלו אלינו הצרכנים ועל הקשיים הצפויים לחברות רבות שעשויות להוביל לפיטורים. מצד שני, ממש בימים אלו נכנסות לתוקף הטבות מס חדשות שאולי לא יהפכו אתכם לעשירים יותר אך עשויות להקל במידה מסוימת וכדאי להכיר אותן.

 

  • העלאת הפטור ממס למשכירי דירה – החל מה-1.1.24, תקרת הפטור למשכירי דירות תעלה מ-5,471 ל-5,700 שקל. מי שמשכיר דירות עד סכום זה לא יחויב בתשלום מס עבור הכנסה זו. מעבר לסכום זה, תהיה חובה לשלם 10% עבור הכנסה זו.

 

  • משכירים דירה אחת ושוכרים אחרת? אתם זכאים להטבה – הטבת מס חדשה שנכנסה לתוקף תאפשר להם לנכות מההכנסה מהשכרת הדירה את דמי השכירות שהם בעצם משלמים. הטבה זו מוגבלת עד 7,500 שקל בחודש (90 אלף שקל בחודש).

 

  • העלאת הרף של עוסק פטור – תקרת מחזור העסקאות של עוסק פטור תעלה מ-108 ל-120 אלף שקל. במקביל, עסקים שמחזור הפעילות שלהם מסתכם בעד 120 אלף שקל, יוכלו לנכות הוצאות בשיעור קבוע של 30% ללא צורך בחשבוניות וקבלות, כפי שנדרש עד כה.

 

  • נקודת זיכוי נוספת להורים – הורים לילדים בגילאי 6-18 יהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת במס, בשווי של כ-240 שקל לחודש. כיום נשים נהנות מהטבה של נקודת מס אחת וההטבה החדשה תתווסף אליה כך שהן ייהנו משתי נקודות זיכוי ואילו גברים יזכו לאחת. בחישוב כולל, משפחה צפויה להנות מזיכוי מס של 480 שקל בחודש, שהם כמעט 6,000 שקל בשנה.
דילוג לתוכן