שאלות ותשובות

ייתכן כי נתת יפוי כח לנותן אשראי שמשך עבורך את הדוח. על פי חוק, נותן האשראי שמשך את הדוח שלך דרך המערכת שלנו חייב לספק לך העתק שלו. על פי ההנחיות החלות עלינו, אנו לא שומרים את הדוחות במאגרי המידע של החברה.
המערכת אוספת נתונים על כל לקוח במערכת, כלומר על כל אדם בגיר (שמלאו לו 18 שנים) שמקור מידע דיווח לגביו נתוני אשראי, לרבות בפעילותו כעוסק. מקורות המידע המדווחים למערכת- https://general.creditdata.org.il/portal-ashrai-app/corporations-list/CP
ישנן 3 סיבות אפשריות: 1. בעל החשבון קטין או מנהל חשבון במשך פחות מ3 שנים. 2. תושב חוזר בעל תז ישראל שפתח חשבון רק לאחרונה. 3.בקשה לאי הכללה בבנק ישראל- כלומר, הועברה בקשה מצדך למחיקת נתוני האשראי שלך מהמאגר. מאוד לא מומלץ.
לדירוג האשראי שלך יש חשיבות גדולה בקבלת תנאי אשראי. בפעולות מול גוף נותן אשראי כגון, משכנתא, הלוואה, מו"מ לתנאים מיטביים מול הבנק, מימון וכו'. ככל שהדירוג שלך יהיה גבוה, אתה תחשב כלווה בטוח עבור המלווה וכך תוכל לקבל תנאים טובים יותר, ובטח טובים מאלה המוצעים ללווה מסוכן. אדם בעל דירוג אשראי נמוך יסתמן כלווה מסוכן שלא בטוח יעמוד בהחזרים של ההלוואה ולכן לא בטוח שיקבל הלוואה, וגם אם יקבל כנראה שבריביות גבוהות.

הקפטן מוריד עבורך בפעם הראשונה את דוח ריכוז הנתונים החינמי שלך, על מנת שיוכל להציג לך את הדירוג והנתונים הפיננסיים שלך. בהמשך, במידה ובוצעו שינויים מהותיים בדוח הנתונים שלך אשר משפיעים על הדירוג, הקפטן יעדכן עבורך את הדוח והדירוג ללא עלות כך שתמיד תישאר מעודכן. חשוב לדעת- במידה ולא בוצעו שינויים מהותיים בדוח שלך לא יעודכן דוח חדש. אם בכל זאת תרצו להוריד דוח עדכני- עלות הורדת הדוח תהיה 40 שח והדוח יהיה זמין עבורך למשך 7 ימים בלבד מיום ההורדה.

דירוג אשראי הוא ציון הניתן לכל אזרח בישראל ומעיד על האופן שבו הוא צפוי לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלו . לכל המידע על מה הוא דירוג אשראי
ברמה העקרונית כן. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי מחיקת נתונים ממאגר האשראי אינה מומלצת. היא עשויה להציג אותך כלווה מסוכן ולמנוע ממך לקבל הלוואות. שיפור דירוג אשראי בדרך הנכונה ללא קיצורי דרך היא על ידי התנהלות פיננסית נכונה.
נתוני האשראי המדווחים למערכת אמורים לשקף את המידע שקיים אצל מקור המידע המדווח. אם לדעתך נפלה טעות בדיווח נתוני האשראי, באפשרותך לפנות אל מקור המידע הרלוונטי או להגיש בקשה לתיקון מידע. בקשה לתיקון מידע ניתן להגיש באזור האישי באתר נתוני האשראי בתפריט "הגשת פניות".
הדיווחים שאנחנו מקבלים מבנק ישראל מתעדכנים עד ה-15 לכל חודש והם מתייחסים לפעולות שנעשו בחודש הקודם. אם הפעולה בוצעה בחודש הנוכחי היא תופיע לאחר קבלת העדכון הבא מבנק ישראל. יש לשים לב שלא כל פעולה תוביל לשינוי מיידי בדירוג, תהליך שיפור הדירוג הוא תהליך שלוקח זמן ומורכב מגורמים שונים. ככל שתעשו יותר פעולות חיוביות, כך גדל הסיכוי לשיפור הדירוג.
למאגר נתוני האשראי מדווחים גופים רבים אך עם זאת לא כולם, לכן במידה ולקחת הלוואה בגוף שאינו מדווח ההלוואה שלך לא תופיע באפליקציה. לרשימת כל הגופים המדווחים- https://general.creditdata.org.il/portal-ashrai-app/corporations-list/CP
על מנת להבטיח שאף אחד חוץ ממך לא נחשף למידע שלך ועפ"י דרישת אבטחת המידע של בנק ישראל אנחנו מבצעים "זיהוי מחמיר" בעת ההרשמה באמצעות אימות כרטיס האשראי או תעודת הזהות שלך . אנחנו לעולם לא נשתמש בפרטי הכרטיס שהכנסת בהרשמה לצורך חיוב . במידה ובעתיד תרצה לרכוש איזשהו שירות דרך הקפטן נבקש ממך לקבל אמצעי תשלום יעודי .
בכל חודש עד ה15 לחודש מתקבלים העדכונים מבנק ישראל, בשאר החודש יתקבלו עדכונים לשינויים חריגים בלבד (לדוגמא: צ'קים חוזרים). במידה וקיבלנו עדכונים לגבייך נשלח לך עדכון. באפליקציה ניתן יהיה לראות את השינויים בנתוני האשראי שלך והדירוג העדכני במידה וחל שינוי.