בסביבת ריבית עולה, דירוג האשראי רלוונטי מתמיד

השלכות של מגפת הקורונה, הלחימה באוקראינה ותהליכים מאקרו-כלכליים נוספים מובילים בחודשים האחרונים לאינפלציה, המתבטאת במגוון רחב של סקטורים ומגזרים. אינפלציה היא תהליך כללי של עלייה כללית, מתמשכת וקבועה ברמת המחירים בשוק. כתוצאה מכך, ערך המטבע (הכסף) נשחק, והתמורה שאנו מקבלים עבורו פוחתת.

עליית המחירים האחרונה היא תהליך גלובלי, המשפיע על כל העולם, ומסיבה זו ניכרת מגמה של העלאת ריבית, שכן זהו אחד הצעדים המרכזיים לרסן את האינפלציה ואת השפעותיה. בחודשיים האחרונים העלה בנק ישראל פעמיים – באפריל עלתה הריבית ב-0.25% ובמאי ב-0.4% נוספים, כך שרמתה עומדת על 0.75%. עם זאת, על פי ההערכות, מגמת העלייה תמשך גם בהכרזת הריבית הבאה (יולי 2022) וגם באלו שאחריה.

העלאת הריבית מרסנת את האינפלציה אך גורמת גם לעלייה בהחזרי הלוואות ומשכנתאות, שכן רובן ככולן צמודות לריבית. מגמה זו הופכת את דירוג האשראי לרלוונטי מתמיד. דרך אפליקציית קפטן קרדיט תוכלו להבין את דירוג האשראי הנוכחי שלכם, לקבל המלצות מותאמות אישית לשיפור ההתנהלות הפיננסית שיובילו גם לשיפור הדירוג וכן הצעות אטרקטיביות המתאימות לדירוג. בזכות הידע הזה, תוכלו להתמקח על התנאים המוצעים לכם או לכן כיום, ובכך לרסן ולהפחית את השפעות העלאת הריבית על ההלוואה שלקחתם.

דילוג לתוכן