אצבע על הקפטן: למה חשוב לוודא שנתוני האשראי שלכם מעודכנים?

שלומית רצתה לקחת משכנתא אך נתקלה בסירוב מתמשך. בדיקה קצרה גילתה את הסיבה: הליך חדלות פירעון שהסתיים אך לא דווח בנתוני האשראי שלה. אז איך למרות הכל היא בדרך לדירה?

גיל יהלום, יועץ פיננסי בכיר בקפטן קרדיט

לפני כחודש פנתה שלומית (שם בדוי) ליעוץ בקפטן לתיקון נתונים שגויים לטענתה במאגר נתוני אשראי. נתונים אלו, לדבריה, השפיעו באופן ישיר על הדירוג שלה.

בבדיקה מהירה גיליתי ששלומית סיימה הליך חדלות פירעון לפני שנתיים וחצי אך ככל הנראה משרד המשפטים שכח לדווח על סיום ההליך לבנק ישראל. הדיווח נשאר כהליך פתוח וכתוצאה מכך דירוג האשראי שלה עמד על 125 –  דירוג המעיד על כשל אשראי (כלומר אי-עמידה בהתחייבויות פיננסיות, וסירוב לקבלת אשראי).

מלבד הצורך לתקן את המידע השגוי, אני נוהג לברר עם הלקוח את הסיבה שבגללה הוא נדרש לתיקון המידע הזה. ניסיון העבר לימד אותי שתמיד יש טריגר. ואכן, שלומית סיפרה שהיא מעוניינת לקחת משכנתא ולפדות את חלקו של הגרוש שלה בדירת המגורים המשותפת. אלא שהבנק סירב בשל הדירוג השלילי שלה. עוד סיפרה שפנתה לחברה שהציעה לה למחוק את כל נתוני האשראי שלה, תמורת כמה אלפי שקלים, אך היא הבינה שלא כדאי לה לעשות זאת ופנתה אלינו, למערך הייעוץ של הקפטן.

הגשתי את הבקשה לתיקון המידע ואכן תוך שבועיים תוקן המידע של שלומית והדירוג שלה קפץ ל-748. להשלמת הפעולה,  הפניתי את שלומית ליועץ משכנתאות של הקפטן המתמחה במקרים של סירוב למשכנתא (הסימון של חדלות הפירעון עדיין מופיע). היועץ הצליח להשיג אישור עקרוני למשכנתא.

שורה תחתונה:

בדקו היטב את הנתונים שלכם. אם תגלו נתונים שגויים, ניתן לתקן אותם בהליך מהיר ויעיל ומבלי למחוק נתונים, שרק מקשים על ההתנהלות.

לפרטים נוספים:

https://captaincredit.co.il/financial-advisory/

דילוג לתוכן